• OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 5000,98%5 623,84
  • DOW 300,46%40 857,21
  • Nasdaq 1,92%17 781,18
  • FTSE 1000,02%8 496,8
  • Nikkei 2251,13%36 452,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 5000,98%5 623,84
  • DOW 300,46%40 857,21
  • Nasdaq 1,92%17 781,18
  • FTSE 1000,02%8 496,8
  • Nikkei 2251,13%36 452,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 01.12.14, 06:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

„Must reede“ kaotab populaarsust

USA-s enne tänupühi tähistatav ostlemispüha „must reede“ on ameeriklaste jaoks tähtsust kaotamas. „Musta reede“ jaekäive langes juba teist aastat järjest, kirjutab Wall Street Journal.
Kaubanduskeskus
  • Kaubanduskeskus
  • Foto: epa
Võrreldes eelmise aastaga langes neli päeva vältava osturalli käive 11%. Käibe languse põhjuseks on peetud jaekettide otsuseid alustada sooduspakkumistega mitu päeva või isegi mitu nädalat varem, pakkudes poodlejatele küllaldaselt võimalusi saada kaupa soodsalt ilma pikas järjekorras seismata ning tundide viisi ootamata.
Target Corporation alustas sooduspakkumistega juba 10. novembril, Wal-Mart alustas oma kampaaniaga novembri alguses.
Neljapäevast pühapäevani väldanud ostupalaviku käive jäi tänavu 50,9 miljardi dollari juurde. Üks ostleja kulutas poes keskmiselt 381 dollarit, mida on 6,4% vähem kui eelmisel aastal.
Samuti on vähenenud inimeste arv, kes „mustal reedel“ ostlemas käisid. USA National Retail Foundationi andmeil võttis tänavu ostuhullusest osa 134 miljonit inimest, mida on 5,2% vähem kui möödunud aastal.
„Musta reede“ nõrgad tulemused mõjuvad USA kasvava majanduse taustal kontrastsena. USA-s on vähenenud töötuse määr, samuti on elamuturg paranemas. Viimased kaks kvartalit on näidanud tugevat majanduskasvu. Ostuhulluse vähenemise põhjuseks võib pidada aga tarbijate teadlikkuse tõusu ning oskust otsida parima hinnaga tooteid, aga ka impulsiivsete ostude vähenemist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele